19 Kasım 2014 Çarşamba 16:20
24 Okunma
Turizm Sorunları Ve Çözüm Önerileri Raporlanacak
Antalya’nın Alanya ilçesinde turizmle bağlantılı oda ve dernek başkanlarının bir araya geldiği ve turizm sektöründeki sorunların tartışıldığı ikinci toplantı, Alanya Turistik İşletmeciler Derneği’nde (ALTİD) yapıldı.
2015 sezonuna hazırlık ve turizm dinamiklerinin ahenk içerisinde çalışabilmesi için yapılan toplantıda turistin “Bir daha Alanya’ya geleceğim” demesi için özellikle, asayiş, havalimanına uzak şehir imajı, çığırtkanlık, çevre, deniz kirliliği, yerli ve yabancıya fiyat denkliğinin sağlanması, çalışanların yaka kartı kullanması gerekliliği, esnaf ve otelcilerin mağduriyetleri gibi konularda nasıl çözüm oluşturulabileceği görüşüldü.
“ORTAK TAVIR İÇERİSİNDE OLACAĞIZ”
Toplantının açılışında konuşan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Şu anda bu masa etrafında bulunan ve ileride artacağını düşündüğümüz, Alanya’mıza gelen misafirlerimizle direkt temas halinde olan paydaşlarımızın temsilcileri ile ortak bir tavır ve çaba içerisinde ve de ilgili kişi ve kurumlarla irtibatı da sağlayarak Alanya’mızı bugünden daha ileriye, sorunlarımızı da bertaraf etmiş bir şekilde taşıyabileceğimizden hiç bir kuşkum yok” dedi.
“YAKA KARTI ŞART”
Çığırtkanlık konusunun Alanya imajına büyük darbe vurduğunu söyleyen Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı Suat Çavuşoğlu ise müşteriyle temas halinde olan esnafın mutlaka yaka kartı takması kuralına uyması gerektiğinin altını çizdi.
“TURİST KÜRDANLA GEZİYOR”
Çığırtkanlık yapan esnaftan kurtulmak için turistlerin ilginç yöntemler geliştirdiğini söyleyen ALTİD Başkan Yardımcısı Hızır Bozdoğan da, uzun senelerdir Alanya’ya gelen Alman arkadaşının anlattığı bir örneği dile getirdi. Ağzına kürdan alarak dolaştığında kimsenin kendisini restoranlara davet etmediğini fark eden Alman arkadaşının, yürürken bu yöntemi sürekli uygulamaya başladığını esprili bir dille anlatan Bozdoğan, restorancıların davetinden dolayı yolda yürüyemez hale gelen turistin ağzında kürdanla dolaşmak zorunda kaldığını belirtti.
“KOMİSYON KURULMALI”
Çığırtkanlık konusunun önlenmesi için komisyon kurma önerisini her zaman dile getirdiğini anlatan Alanya Pansiyoncular, Otelciler, Kafeteryacılar ve Turistik Eşya Satıcıları Odası Başkanı Hüseyin Değirmenci de, “Kaymakamlık, Belediye, Emniyet ve sivil toplum kuruluşlarından (STK) oluşan bir komisyon bu işi çözer” dedi. Korsan ve minibüs taksilerin engellenmesine yönelik çalışmaların yapılarak 2015 sezonunda önlemlerin alınması gerektiğinin altını çizen Değirmenci, bazı hizmetlerin Herşey Dahil (HD) sistemi içerisinden çıkartılmasının veya sınırlama getirilmesinin gerektiğini de ifade etti.
“KİRALAR YÜKSEK”
En önemli konunun asayiş sorunlarıyla ortaya çıktığını dile getiren Alanya Esnaf ve Sanatkarlar Odası (ALESO) Başkanı Nuri Demir ise “Yüksek kiralar ödeyen esnaf yaptığı işin dışına çıkarak birçok olumsuz işlerin peşinden koşuyor” şeklinde konuştu.
“TAKSİ KAPILARINDA NUMARA OLSUN”
Taksi araçlarıyla ilgili düzenleme önerisi sunan Kleopatra Otelciler Birliği Başkanı Servet Şakiroğlu da, taksi kapılarında her yerden görünür şekilde büyük numaraların olması gerektiğini söyleyerek bu numaraların altında da turistin şikayet edebileceği telefon bilgisinin bulunmasının turiste güven vereceğini dile getirdi.
Toplantıda sorunların çözümüne ilişkin önerilerin raporlanarak ilgili makamlara sunulması konusunda görüş birliğine varıldı.
Son Güncelleme: 19.11.2014 16:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.