Koreli internet devi Naver'e bağlı Gogolook, Hong Kong'lu StudioKUMA'yı satın aldığını duyurdu. Anlaşmanın değeri açıklanmadı.

Taipei merkezli Gogolook, Line mesajlaşma uygulamasının sahibi Naver tarafından 2013 yılında 17.6 milyon dolara satın alınmıştı. Gogolook'un ana ürünü arayan kimliği uygulaması olan Whoscall'du.

Whoscall gibi, StudioKUMA da şüpheli numaraları ve pazarlama amaçlı aramaları filtreliyor. Şirket yetkilileri, diğer Naver hizmetlerine (Line gibi) entegrasyonun mümkün olduğunu, ancak kısa dönemde her iki uygulamanın da bağımsız ürünler olarak devam edeceğini belirttiler.

Gogolook, StudioKUMA'nın satın alınmasıyla Hong Kong'taki günlük aktif kullanıcı sayısının iki milyona ulaştığını açıkladı. Whoscall dünya genelinde20 milyon kullanıcıya ve 700 milyondan fazla telefon numarasına sahip. Hong Kong'da Ar-Ge ve ürün geliştirmeyle ilgili yatırımlar yapmayı planlıyor.

Şirket Hong Kong'un çağrı tarama uygulamları için potansiyel olarak karlı bir pazar olduğuna inanıyor. Hong Kong üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Merkezi, Hong Kongluların yüzde 23'ünün haftada altıdan fazla pazarlama amaçlı telefon aldığını açıklamıştı.

Şirket, bu yıl içerisinde Tayvan, Kore ve Japonya'ya odaklanmayı planlıyor.

Editör: TE Bilişim