08 Şubat 2016 Pazartesi 05:59
41 Okunma
Super Bowl'un galibi Amerikan ekonomisi oldu
ABD’nin en popüler spor müsabakası olarak kabul edilen 50. Super Bowl Amerikan futbol maçı finalinde Denver Broncos, Carolina Panthers'ı 24-10 yendi. California eyaletindeki Levi's Stadyumu'nda düzenlenen karşılaşma için biletler ortalama 4 bin 841 dolardan satıldı. Şu ana kadar Super Bowl tarihinde satılmış en pahalı bilet olduğu kaydedildi. 4 saat süren final maçının ABD ekonomisine 20 milyar dolarlık katkı sağladığı belirtiliyor.

Maç sırasında tüketilen yiyecek-içecek ürünleri ile yayınlanan reklamların özellikle bölge ekonomisine katkıda bulunduğu belirtildi. ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF)'nin tahminlerine göre, sadece final maçı için yemek, dekor ve takım teçhizatı gibi giderler yaklaşık 15,5 milyar dolara mal oldu. Her futbolseverin ortalama 82,19 dolar harcadığı düşünülüyor. Sporseverler paraları daha çok pizza, avakado, cips, tavuk kanadı ve meşrubata harcıyor. Maçı izlemek için şehre gelen her bir futbolseverin konaklama ve ulaşım gibi harcamalarının ortalama 7 bin 300 dolar olduğu belirtildi. Bilet satışları yapan SeatGeek şirketi analisti Chris Leyden, “Şu ana kadar gördüğüm en pahalı Super Bowl” dedi.

30 SANİYELİK REKLAMIN FİYATI 5 MİLYON DOLAR

Super Bowl gecesinde Amerika’nın dev şirketleri televizyona reklam vermek için adeta birbirleriyle yarıştı. 30 saniyelik reklam için 2000 yılında 1,1 milyon dolar ödeyen şirketler, bu sene ortalama 5 milyon dolar ödedi. Bu rakam 1970 yılında sadece 42 bin dolardı.

2015’te televizyonları başında 114,4 milyon kişi tarafından izlenen Super Bowl finali, 2016’da büyük bir artış gösterdi. Tahminlere göre final maçını 117 milyon insan izledi. 1967 yılındaki final 51 milyon kişi tarafından izlenmişti.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.