İki gün önce YGS sonuçlarının açıklanmasının ardından eğitim sistemindeki çöküşün tablosu daha da belirginleşti. YGS sonrası çıkarılan başarı grafikleri eğitim sisteminin yetersizliğinin ve başarısızlığının arttığını gözler önüne serdi. 

Sınava giren öğrencilerden 180 baraj puanını geçenlerin oranı 2014 YGS’de yüzde 75 iken bu oran 2015’te yüzde 70’e geriledi.

515 BİN ÖĞRENCİ BARAJI GEÇEMEDİ

Puanı hesaplanan 1 milyon 944 bin 933 öğrenciden 575 bin 786’sı barajı geçemedi

1 milyon 369 bin 147 öğrenci 180 puanı geçse de matematik, fen bilimleri ve Türkçe ortalamalarında ciddi bir düşüş söz konusu.

ŞOK DÜŞÜŞ

2011’de Türkçe sorularının sınav ortalaması 21,9 iken, bu rakam 2015 YGS’sinde 15,8’e geriledi. 40 soru bulunan matematik testinin ortalamasında da şok düşüş yaşandı.

2010 YGS’de 11,4 olan matematik sınav soru ortalaması 2015’te 5,2’ye geriledi. 2010’da 4,6 olan doğru ortalaması 2015 YGS’de 3,9’e düştü.

Eğitimciler, YGS’nin ortaya koyduğu bu düşündürücü tabloyu, sınav sisteminin 10 yılda 5 kez değiştirilmesine ve milli eğitim sisteminin adeta yapboz tahtasına çevrilmesine bağlıyor.

Uzmanlar, eğitimde kalitenin öğrencilere sadece tablet dağıtmakla sağlanamayacağı uyarısında bulunuyor. 1997-1998 doğumlu öğrencilerin bulunduğu kuşak adeta sınav sistemi ve müfredat değişikliklerinin kurbanı oldu.

ÖSYM’nin internet sitesinde geçmiş yılların YGS istatistiklerine bakıldığında başarı oranındaki düşüş açıkça görülüyor.

Buna göre genel ortalamada 180 barajını geçen öğrencilerin oranı 2010 yılında yüzde 82,93, 2011’de yüzde 79,6, 2012’de yüzde 73,40, 2013’te yüzde 68,3, 2014’te yüzde 74,90 iken 2015 yılında yüzde 70,40’a düştü.

Puanı hesaplanan 1 milyon 944 bin 933 adaydan herhangi bir puan türünde 140 barajının altında kalan aday sayısı ise 165 bin oldu. 140 üstü alan aday sayısı 1 milyon 779 bin 850. 2014 YGS’de 140 barajının altında kalan öğrenci sayısı 138 bin 739’du.

Aynı şekilde son yıllardaki düşüş, sınav sorularının ortalamalarında da devam etti. En çok başarılı olunan ders Türkçe iken başarının en düşük olduğu alan fen bilimleri.

SON 4 YILIN EN DÜŞÜK TÜRKÇE ORTALAMASI

Türkçede adayların tamamını kapsayan ve toplam 40 sorudan doğru cevaplanan soru ortalamasında ciddi düşüş yaşandı. 2011’de Türkçe sorularının sınav ortalaması 21,9 iken, bu rakam 2015 YGS’sinde 15,8’e geriledi.

Eğitim sisteminin yapboza dönmesi anadil sınavı olarak nitelendirilen Türkçeye bile düşüş olarak yansıdı. 2012 yılında 18 olan ortalama, 2013’te 16,8’e düştü. 2014’te 18,72’ye yükselen ortalama, bu sene yine tersine döndü ve 15,8’e indi. İstatistiklere göre bu oran son 4 yılın en düşük Türkçe soru ortalaması anlamına geliyor.

MATEMATİK ORTALAMASI 5,2’YE DÜŞTÜ:

Karamsar tabloyu gösteren verilerden biri de matematik sınav soru ortalamalarında yaşandı. 40 soru bulunan matematik testinin ortalamasında 2010’a kıyasla yarıdan fazla düşüş oldu.

ÖSYM’nin verilerine göre; 2010 YGS’de 11,4 olan soru ortalaması 2015’te 5,2’ye geriledi. Bu rakamlar 2011’de 7,5, 2012’de 6,92, 2013’te 7,52, 2014’te de 6,1 olmuştu. Son sınav sonuçları ve rakamlar, özellikle OECD ortalamaları açısından Türkiye eğitim sisteminde zayıf halka olarak nitelenen matematik eğitiminin yetersizliğine işaret ediyor.

FEN BİLİMLERİNDE DE TABLO İÇ AÇICI DEĞİL

YGS sınav ortalama ve standart sapmalarına bakıldığında adayların en başarısız olduğu alanın fen bilimleri olduğu görülüyor. 2010’da 4,6 olan doğru ortalaması 2015 YGS’de 3,9’a düştü. Geçen yıla göre ufak bir artış yaşansa da rakamlar bu alandaki eğitimin de sorunlu olduğunun göstergesi.
Editör: TE Bilişim