Burger King ile ilgili at eti haberlerine cevap geldi. Markanın Türkiye ağını yöneten TAB Gıda’nın Genel Müdürü Caner Dikici, at eti ile ilgili durumun İrlanda’da geçtiğini vurguladı ve “Olayın olduğu dönemde oradan Türkiye’de bir ithalat yok. Biz bu olayın Türkiye ile ilgisini anlamıyoruz. Bunu mizahi görüyoruz. Sosyal paylaşımda komik şeyler oluyor. Ama acıklı olan kimilerinin komikliklere itibar etmesi. Bu olayın bizimle alakası yok. “ dedi.

Dikici, bu olayın ardından etlerin DNA’sının kontrol edildiğini dile getirdi.

Burger King, at etli hamburgerlerin İrlanda’da bulunan ve ABF Foods Group firmalarından Silvercrest adlı bir imalat şirketinde üretildiğini itiraf etmişti. İtiraflar medya haberlerinde de yer almıştı. Haberlere dair bir açıklama da markanın Türkiye tarafı ile ilgilenen TAB Gıda’dan yapıldı. Genel Müdür Caner Dikici, Burger King’in 20. sene etkinliğinde gazetecilerin sorularını cevapladı. Dikici, “Etlerimiz ve tavuklarımız helal belgelidir. Ürünlerimizde yüzde 100 yerli besi ve piliç kullanıyor.” ifadelerini kullandı. Dikici, ilave olarak şunları kaydetti:

“Bu at eti ile ilgili ne diyeyim. Burger King markası tek Türkiye’de yok, 73 ülkede var. Bu 73 ülkenin kendine özgü üreticileri, kalite kontrol departmanı var. At eti ile ilgili olay 3 sene evvel İrlanda’da çıktı. Bizim ile ne ilgisi var. Orada fabrikada, o hatta daha evvel böyle bir üretimin olduğu, DNA denetimlerinin yapılmadığı belirtiliyor. İrlanda’da bir üreticide münferit bir olay ile karşı karşıya kalınmış. Bize et gelmiyor, oradan. Ülkemizde yerli besi danası kullanılıyor. Olayın olduğu dönemde oradan Türkiye’de bir ithalat yok. Biz bu olayın Türkiye ile ilgisini anlamıyoruz. Bunu mizahi görüyoruz. Sosyal paylaşımda hani komik şeyler oluyor. Ama acıklı olan kimilerinin komikliklere itibar etmesi, bu sorulara muhatap olmamız. Bu olayın bizimle alakası yok. Burger King bu olayın ardından ne yapıyor? DNA denetimleri yapıyor? Yani bu konu bizim ile hiç ilgisi olmayan bir konu.”


Dikici, Burger King’in şube ve eleman adedine de değindi. Dikici, markanın önemli oranda büyüdüğünü belirterek, şöyle devam etti:


“Burger King markamız ile Türkiye’de 70 ilde faaliyetteyiz, 604 restoranımız var. Hedefimiz Türkiye’de tüm illerde olmak. Büyük şehirlerde varız, İstanbul’da 203, İzmir’de 41, Ankara’da 54 ve Antalya’da 32 restoran ile faaliyetteyiz. Antalya 32. Bunlar öngörülen şeyler. Ama en doğuda da varız. Bunları yaparken çok büyük bir istihdam yarattık. Burger King restoranlarında 15 bin eleman istihdam ediliyor, buna TAB Gıda’nın diğer markalarını da eklediğimizde 18 bin eleman bünyemizde.”

TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu ise Burger King markasının 20 senede önemli yerlere geldiğini anlattı. Markanın Türkiye ve Çin’de başarılı olduğundan söz etti.

Kurdoğlu, “TAB Gıda’nın bin 500 restoranı var. Bunun 2020’de 3 bin olmasını temenni ediyoruz. Onun için 5 sene içinde 400 restoran açmamız gerekiyor. Bunun 150-200’ünü Türkiye’de, 250’sini Çin’de açmamız gerekiyor. “ dedi.

Fast food sektörünün büyüklüğü ve Burger King’in payı ile ilgili sorulara ise Kurdoğlu, şu karşılığı verdi:

“TAB Gıda olarak şu an 2 milyar lirayı aşan bir satış gelirimiz var, Türkiye’de. Dünyada Burger King’in 14-15 milyar dolar tutarında satış geliri var. Çin’de 400 milyon dolar tutarında satış gelirimiz var. Bunu 4-5 senede 1 milyar dolara getireceğiz.

Türkiye’de fast food sektörünün büyüklüğü 10 milyar lira. Bunun yüzde 20’si elimizde. Tabii biz TAB Gıda olarak Türkiye’de en büyük tavuk, hamburger zincirini elimizde bulunduruyoruz. İtalyan yemek zincirinde de öyle. Sektörde ilk sıradayız. Usta Dönerci yeni markamız. Burada da iddialıyız.”
Kaynak: cha