09 Aralık 2014 Salı 11:50
132 Okunma
İSKANDİNAV PAZARINDA ALTERNATİF TURİZM BEKLENTİSİ

Saffet YENİGÜN/ KEMER (Antalya), () - TÜRKİYE'ye İskandinav ülkelerinden turist getiren önemli tur firmalarından Tyrkia Reiser Tur ve Viking Oteller Grubu ortağı İbrahim Yıldırım, İskandinav pazarındaki turist sayısını artırmak için alternatif turizm seçeneklerinin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.
İskandinav pazarından Türkiye'ye gelen turistlerin yüzde 90'ından fazlasının Antalya'yı tercih ettiğini söyleyen İbrahim Yıldırım, bu yıl İskandinav ülkelerinden gelen turist sayısında yüzde 5 oranında düşüş yaşandığını vurguladı.
Geçen sezon İskandinav ülkelerinde hava sıcaklığının normalin üzerinde olmasının da turist sayısının düşmesinde önemli etken olduğuna işaret eden İbrahim Yıldırım, "Ama komşu ülkelerimizde yaşanan savaşların da büyük etkisi var. Bununla birlikte Yunanistan'ın fiyat düşürmesi, sadece otellerle kısıtlı kalmayarak restoran ve mağazalarda aynı indirimlerin yapılması etkili oldu. Biz ise İspanya ile aynı fiyatlardayız" dedi.
'ALTERNATİF TURİZM GELİŞTİRİLMELİ'
İskandinav pazarında gelecek yıl için çok kötümser bir tablo görünmediğine vurgu yapan İbrahim Yıldırım, bu yılki verilerin üzerine yüzde 5'lik bir artış yapılmasının önemli başarı olacağına dikkati çekti. İskandinav pazarından daha fazla turist çekebilmek için özellikle Antalya bölgesinde alternatif turizmin geliştirilmesi gerektiğini kaydeden İbrahim Yıldırım, "Kemer alternatif turizm için elverişli bir bölge. Dağ ve bisiklet turları gibi etkinlikler yapılabilir. İskandinav turistler bisiklet turları için şu anda İspanya'yı tercih etseler de Kemer bu konuda marka olabilecek konumda. Bunun gibi farklı turizm kolları yapılabilirse bölgemizde İskandinav turist sayısını artırma şansımız da yüksek olabilecektir" diye konuştu.

FOTOĞRAFLI
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.