Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Kasım ayında perakende satış hacmi bir önceki aya oranla yüzde 0,7 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Kasım ayında bir önceki aya oranla yüzde 0,7 arttı. Anılan ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1 artarken, otomotiv yakıtı satışları aynı seviyede kaldı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 2,1, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 1,7 artış; tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,3 azalış kaydetti. Tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,8 artarken, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 5,8 azaldı.

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,4 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,4 arttı. Anılan ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 8,3 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,3 azaldı. Otomotiv yakıtı satışları yüzde 5,9 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 3,2 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 0,4 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 1,2 azaldı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 8,9 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 15,3 azaldı.

PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE ARTTI

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,6 arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,1,otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,1 arttı.

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,8 arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 17,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 9,1 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,2 azaldı.
Kaynak: cha