09 Aralık 2014 Salı 12:08
117 Okunma
PERAKENDEDE SATIŞ HACMİ DEĞİŞMEDİ, CİROLAR DÜŞTÜ

İSTANBUL, 9 Aralık () - Perakende sektöründe, satış hacimlerinde bir değişim olmazken, cirolar düştü.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Perakende Satış Hacim Endeksi verilerine göre, Ekim ayında perakende satış hacmi bir önceki aya göre aynı seviyede kaldı. Buna karşılık, aynı dönemler itibarıyla perakende ciro yüzde 0.3 azaldı.

TÜİK verilerine göre, aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0.2 artarken, gıda dışı satışlar aynı seviyede kaldı, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 0.3 azaldı.

Gıda dışı sektörlerden bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0.9, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0.2, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 1.2 ve posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 1.8 arttı. Elektrikli eşya ve mobilya satışları ise yüzde 1.7 azaldı.

Bu dönemde perakende ciro aylık bazda gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 0.1, gıda dışı satışlar da yüzde 0.1 artarken, otomotiv yakıtı satışlarında yüzde 1.3 azaldı.

YILLIK DEĞİŞİMLER
Perakende satış hacmi yıllık bazda ise yüzde 0.6 arttı. Aynı dönemde; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1.6 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 4.2 artarken, gıda dışı satışlar yüzde 1.5 azaldı.

Gıda dışı sektörlerden bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0.2, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0.2 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 15.0 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 5.9 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları da yüzde 1.4 azaldı.

Perakende cirolar da yıllık bazda yüzde 6.3 arttı. Aynı dönemde cirdolar gıda, içecek ve tütünde yüzde 12.6, gıda dışı satışlarda yüzde 5.1 ve otomotiv yakıtında da yüzde 2.2 arttı.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.