15 Ağustos 2014 Cuma 09:31
44 Okunma
En Doğru Anketi Optimar Yaptı
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde en isabetli sonuç, Optimar’ın yaptığı Anket oldu. Gazeteci Mahmut Övür, bugünkü yazısında "En başarılı olan Optimar Araştırma şirketi oldu" değerlendirmesinde bulundu.
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde en isabetli sonuç, Optimar’ın yaptığı Anket oldu. 30 Mart yerel seçimlerinin ardından 10 Ağustos Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin en yakın tahmini de Ankara merkezli araştırma firması Optimar’dan geldi.
Optimar 14-18 Ağustos tarihlerinde yapmış olduğu 2408 kişilik araştırmada Recep Tayyip Erdoğan’ı yüzde 53,8, Ekmeleddin İhsanoğlu’nu yüzde 38,4 ve Selahaddin Demirtaş’ı yüzde 7,8 bulmuştu.
Seçim sonucunda ise, Recep Tayyip Erdoğan yüzde 51,79, Ekmeleddin İhsanoğlu yüzde 38,44 ve Selahattin Demirtaş ise yüzde 9,76 çıktı. Bu tabloya göre, Optimar Ekmeleddin İhsanoğlu’nda tam olarak bulmuş, Recep Tayyip Erdoğan’da ise +2, Selahattin Demirtaş’ta - 2 puanlık hata payı sınırları içerisinde kalmış oldu.
Sabah Gazetesi köşe yazarı Mahmut Övür bügünkü köşe yazısında Optimar’ın başarısını değerlendirdi. Övür yazısında, "Cumhurbaşkanlığı seçimleri bazı partiler kadar kamuoyu araştırma şirketlerini de salladı. Artı eksi 2 hata puanı içinde en başarılı olan Optimar Araştırma şirketiydi. Optimar Araştırma’nın ilk kez bu köşede yayınlanan sonuçları şöyleydi: Tayyip Erdoğan: Yüzde 53.8 - Ekmeleddin İhsanoğlu: Yüzde 38.4- Selahattin Demirtaş: Yüzde 7.8 Optimar, İhsanoğlu’nun oyunu bildi, diğerlerinde hata payı da normal sınırdaydı. Genel Müdür Hilmi Daşdemir bu başarıyı şöyle yorumluyor: "30 Mart’ta olduğu gibi Köşk seçiminde de en isabetli sonuçları açıklamaktan dolayı ekip olarak çok mutluyuz. Bu işimizi doğru yaptığımızın kanıtıdır. Medyanın tek araştırmada bu sonucu yakalayanı görmeyip, birkaç araştırmadan birini tutturanı öne çıkarmasını da anlamış değilim" değerlendirmelerinde bulundu.
Son Güncelleme: 15.08.2014 09:31
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.