Şimdiye kadar daha çok iPhone markasının uyguladığı bu yöntemini şimdi Samsung ele geçirmiş durumda.
En son örnek ise Star TTV’nin beğeniyle izlenen dizisi Medcezir oldu. Son birkaç bölümde karakterlerin cep telefonu kullanımı iyice abartılmış durumda. Tüm karekterler istisnasız Samsung telefon kullanıyor.

Karakterlerinin çoğunun zengin olduğu dizide, ürün yerleştirme amacıyla iPhone yerine Samsung marka cep telefonlarının kullanılması gözden kaçmadı.

ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?

Ticaret uluslararası boyutlara taşındığında markalar, bulunduğunuz yerde çanak çömlek satan yerel satıcıya duyulan güvenin çok ötesine giderek komşu ülkenin de ürettiği ürünleri günlük hayata yedirebilmek için ön koşul olarak kabul edilen kimlikler haline geldi. Tüketiciler ödedikleri bedel karşılığında markanın onlara ne gibi değerler katabileceğinin muhasebesini yapmaya başladı. Marka sonsuz bir varlık demek ve bu varlığın yaşamı tamamen tüketicilerin elinde.
Markaya verilen isim ya da logo soyut bir kimlik taşımakta ve maddi bir karakter sergilemediği içinde bilançoda yer almamaktadır. Ancak bu soyut kimlik oldukça hassas ve göz ardı edilmemesi gereken ciddi bir bakım gerektirmekte. Marka maddiyat içermeyen bir varlıktır. Firmalar açısından, gelecek için nakit akışı sağlayan ve onları rekabet yoğun dünyada anlamlı kılan öz varlıktır. Gerilim hattı bu öz varlığın büyük bir özenle korunmasından geçmektedir.

Markanın hedef kitlesine her zaman hitap etmesi ve kendini anlatması gerekmektedir. Bu ancak hedef kitleye anlamlı çağrışımlar yapan mesajların iletilmesiyle mümkündür. Reklam, halkla ilişkiler, sosyal medya ve pazarlama mesajların iletilmesinde kullanılan yöntemlerdir. Bir diğer yöntem ise ürün yerleştirmedir. Ürün yerleştirme ile hedeflenen, tüketicilerin zihninde markaya dair olumlu izlenimler bırakmaktır. Reklamda olduğu gibi firma, ürün yerleştirme içinde bir bedel ödemektedir. Peki, ama firmaları reklam vermeden ürün yerleştirmeye doğru iten paradigmal değişim nedir?

1965’li yıllara bakıldığında herhangi bir tüketici reklamların %34’lük kısmını hatırlayabilirken tüketici bugün sadece %2.21’lik bir bölümünü hatırlayabilmektedir. Dolayısıyla günümüzün küreselleşen dünyasında tüketicilerin uzun vadeli belleğinde kalmak oldukça zorlaşmıştır. Tabi bundaki en büyük neden reklamların klişeleşmesidir. Bu noktada ürün yerleştirme sevilen dizilerin, televizyon şov programlarının ve sinema filmlerinin odak noktasına yerleşmektedir. Tüm dünya genelinde şirketler ürünlerinin görünmesi ve gizli marka hayranlığını oluşturmak için milyar dolarlar ile tabir edilen rakamları ödemektedirler. 
Editör: TE Bilişim