25 Mart 2015 Çarşamba 18:08
155 Okunma
Google'ın Papucu Dama Atılıyor
Mozilla'nın Yahoo ile anlaşması ABD, Rusya ve Çin ile sınırlıydı. Farklı pazarlarda farklı iş ortakları seçen Mozilla, Türkiye'deki Yandex güncellemesini yeni Firefox güncellemesiyle devreye alacak.



Yandex-Mozilla anlşaması Firefox'un hem masaüstü hem de mobil ve masaüstü tarayıcılarını kapsıyor. Yani önümüzdeki hafta gerçekleşmesi gereken güncellemeyle Firefox'un Windows, Mac, iOS ve Android platformlarındaki uygulamalarının hepsinde Yandex varsayılan arama motoru olarak hizmet verecek.



Google Türkiye'den Yandex'e transfer olan Yandex.Türkiye COO'su Milena Djuricic, bu anlaşmadan memnun olduklarını belirtiyor. Mozilla İş ve Hukuk İlişkilerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Denelle Dixon-Thayer ise bu anlaşmanın Yandex ile hali hazırda var olan iş birliğinin yeni bir adım olduğunu ve yapılan testler sonucunda Yandex'in Türkiye'deki konumuna güvendiklerini dile getiriyor.



 Mozilla, Google ile süregelen anlaşmasını sonlandırmış ve ABD, Rusya ve Çin'de Yahoo ile anlaşmıştı. Bu sayede Firefox 34 sürümünde yapılan Yahoo aramaları, bir önceki sürüme oranla 2 kat artmıştı. Devam eden süreçte de Yahoo küçük artışlar yakalamaya devam etmiş, Google ise ABD'de 7 yıldır ilk kez yüzde 75 pazar payının altına düşmüştü.



Söz konusu anlaşma her ne kadar iki taraf için önem arzetse de Türkiye'deki masaüstü tarayıcı kullanım rakamlarına baktığımızda Google'ın bu durumdan çok fazla etkileneceğini söylemek zor gözüküyor.



Zira Statcounter'a göre Firefox'un pazar payı sadece yüzde 6.8. Google'ın tarayıcısı Chrome'un masaüstündeki pazar payı yüzde 72. Tabii Yandex'in arama motoru pazarındaki payının Firefox'un tarayıcı pazarındaki payından az olduğu düşünürsek bu anlaşma Yandex için küçük de olsa fayda sağlayabilir.
Son Güncelleme: 25.03.2015 18:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.