Bu yıl 24 Nisan'da sözde soykırımın 100'üncü yıldönümünü anmaya hazırlanan ve ABD Hükümeti'ne baskıda bulunan Ermeni Diyasporası, bu kez Starbucks'a kafayı taktı.
Bulunduğu ülkelerdeki yerel temaları işleyen posterleri kafelerine asan dünyanın en büyük kahve zincirlerinden Starbucks'ın Türkiye bayrağı Ermeni Diyasporası'nı harekete geçirdi.
Satış yaptığı ülkelerin tanıtımlarına destekte bulunan ABD'li kahve zinciri Starbucks, Türkiye'yi ise Los Angeles'taki mağazalarında kullanmıştı.

Los Angeles'taki Woodland Hils bölgesi başta olmak üzere birçok mağazadaki posterlerde Anadolu'ya özgü geleneksel kıyafetler giymiş elinde Starbucks bardağı bulunan kadınların yanında Türk bayraklı balonların yer alması Ermeni Diyasporası'nı çok kızdırdı.Kadınların üstündeki geleneksel kıyafetlerin kendilerine ait olduğunu iddia eden Ermenilerin bu tepkisi üzerine Starbucks geri adım attı.

ABD'deki Ulusal Ermeni Komitesi (Armenian National Comittee of America-ANCA), sosyal medya üzerinden yürütülen bir kampanya başlattı. Facebook ve Twitter üzerinden kampanyada 3.7 milyonluk nüfusa sahip Los Angeles'ta 446 bin Ermeni'nin yaşadığı hatırlatılarak Starbucks'ın bilerek bu kampanyayı başlattığı söylenildi. Starbucks, başlatılan kampanyada geri adım attığını ve Türkiye bayraklı posterlerin kaldırıldığını belirtti.

İngiltere basınında da yer alan haberlerde şirket yetkilileri, bulunduğu ülkelerin geleneksel özelliklerini tanıtmak için böyle bir kampanya hazırladıklarını söyleyerek"Ermeni müşterilerimize verdiğimiz rahatsızlık için özür dileriz." dedi.

Starbucks, tüm bunların sonucunda Türkiye'ye yönelik tanıtımı kaldırma kararı aldı. 
Editör: TE Bilişim