Kredi kartı aidatı iadesi başvurusunu haklı gören Tüketici Hakem Heyetinin kararına itiraz eden banka avukatları, aidatı ödetmediği gibi mahkeme masraflarını da tüketiciden isteyerek müşteriye, avukatlık ücreti icrası getirdi.

BANKA İADEYİ REDDETTİ

Kredi kartlarının aidatının iadesi için Beşiktaş Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran banka müşterisi Jale Özçetin, 2013'te davayı kazandı. Ancak banka aidatı iadeyi reddederek Temmuz 2013'te karşı dava açtı.

MAHKEME SONUÇLANDI AMA KARAR ULAŞMADI

Aidatı almayı hak kazanan Özçetin hastalığıyla uğraşırken, "Gıyabında" yargılandı. Mahkeme, geçen yıl 4 Şubat 2014'te sonuçlandı. Ancak mahkeme kararı Jale Özçetin'e ulaştırılmadı.

BİR YIL SONRA İCRA ŞOKU YAŞADI

Özçetin mahkemenin sonuçlanmasından bir yıl sonra 9 Şubat 2015'te icra kararı aldı. 972,24 lira kredi kartı aidatını almayı hak kazanan müşteri, eline ulaşmayan mahkeme tebligatı nedeniyle icralık olup 850,93 lira avukat ücreti ödemekle yükümlü oldu.

"AİLECEK HESAPLARIMIZI KAPATACAĞIZ"

Yıllardır bankanın müşterisi olduğunu söyleyen mağdur Özçetin, "En çok ağırıma giden alacaklıyken borçlu durumuna düşürülmem ve icra gelmesi. Hatta hapis cezasından bahsediliyor mektupta. Ayrıca televizyonda reklamlarda her gün kredi kartı aidatlarını kolayca iade ettiğini söyleyen bankalara güven olmuyormuş. Bütün aile bankadaki hesaplarımızı kapatacağız" dedi.

"AMAÇ TÜKETİCİLERİ YILDIRMAK"

Niyetin tüketicileri yıldırmak olduğunu söyleyen Tüketicileri Koruma Derneği Genel Sekreteri Halil Çamalan, "Bankalar bu yola başvuruyor. Ancak Ziraat Bankası'nın dosya masrafları ve kredi kartı aidatlarını mahkeme heyetlerine gitmeden iade edeceğini söylediği gibi diğer bankaların da aynısını uygulamasını bekliyoruz. Çünkü her iki tarafta zorlanıyor ve çok sayıda dava açılıyor" dedi. 
Editör: TE Bilişim