Ege Bölgesi'nde, ihracatta 10 yıl aradan sonra lider konuma yükselen hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, ilerleyen süreçte konumunu güçlendirmek için yol haritasını belirlemek amacıyla bir çalıştay düzenledi. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) tarafından, İzmir'in Çeşme ilçesinde düzenlenen Ege Bölgesi Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörünün Gelecek Vizyonu Çalıştayı'nın moderatörlüğünü, Prof. Dr. Haluk Soyuer yaptı. Çalıştayda, Ege Bölgesi'nde ihracatlarının toplamı 1 milyar doları aşan 45 firmanın yöneticisi, potansiyelin arttırılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması konusunda görüş alışverişinde bulundu.

Dünya genelinde hazır giyim ihracatı hacminin 480 milyar dolar seviyesinde olduğunu ve her yıl yüzde 3 büyüdüğünü belirten EHKİB Başkanı Emre Kızılgüneşler, sektörün geleceğinden ümitli olduklarını, dünya hazır giyim pastasından daha fazla pay almak için akıllarını birleştirdiklerini kaydetti. Günümüzde kıta Avrupa'sı ve ABD’nin hedef pazar olduğuna, ilerleyen dönemde gelişmekte olan ülkelerdeki potansiyelin artacağına işaret eden Kızılgüneşler, "Dünyadaki değişime uyumlu stratejiler geliştirmemiz gerektiği ortaya çıktı. Müşterinin bizi bulmasını beklemek yerine, biz müşterinin ayağına gideceğiz. VIP alım heyeti organizasyonları yapacağız, uygun olan pazarlarda acentelerle çalışacağız. Bu süreçte EHKİB öncülüğünde, bölgesel hedef pazarlar bazında pazarlama stratejisi geliştireceğiz." diye konuştu. Kümelenme modeliyle hareket edilmesi konusunda sektörün mutabık olduğunu anlatan Kızılgüneşler, "Her firma, güçlü olduğu alanlarda uzmanlaşmalı. Yenilikçi ürün, yeni kumaş, ar-ge ve inovasyonu öne çıkararak, hızlı servisle müşterilerin talebini karşılayacağız." dedi.

‘HAZIR GİYİM İHRACATÇILARI, ÜRETİMİ KENDİ BÜNYELERİNE ALMAYI PLANLIYOR’

Hazır giyim sektöründe üretimde fason kullanımının yaygın olduğuna işaret eden Emre Kızılgüneşler, çalıştayda öne çıkan konulardan birisinin de firmaların, üretimlerini fasondan kendi bünyelerine alma eğilimi olduğunu aktardı. Kızılgüneşler, "Fason atölyelerinde üretim yaptıran firmalar, hem kalite hem de izlenebilirlik konularında büyük sorunlar yaşıyor. Bu sorunları çözmek adına birçok firma, tekrar üretim tesislerini bünyesine almayı planlıyor. Kıdem tazminatı, sektörün beklentileri doğrultusunda tekrar kurgulanırsa bu süreç hızlanır." şeklinde konuştu.

‘SENTETİK ÜRETİMİNDEKİ ARTIŞ, TÜRK HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ İÇİN BÜYÜK RİSK’

Şu anda dünyada pamuk ve sentetik üretim rakamlarının birbirine yakın seyrettiğine işaret eden EHKİB Başkanı Kızılgüneşler, 2030 yılında sentetik üretiminin pamuk üretimini üçe katlamasının söz konusu olduğunu, Türkiye'de sentetik iplik üretimine yatırım yapılması gereğinin öne çıktığını vurguladı.

‘İZMİR MARKASI ÖNE ÇIKARILMALI’

Çalıştayda ayrıca İzmir'in belli alanlarda marka olarak öne çıkarılmasının doğru bir strateji olacağı konusunda fikir birliğine varıldığını dile getiren Kızılgüneşler, organik üretim ve gelinlik sektörlerinin bu anlamda öne çıktığını kaydetti. Üniversite-sanayi işbirliğinin arttırılması da talep edilen çalıştayda, sektörün ihtiyaç duyduğu mühendis ve ara eleman yetiştiren üniversitelerin eğitim müfredatının, sektörün beklentilerine göre yeniden şekillendirilmesi için çalışma yapılması kararlaştırılırken firma sahibi ve yöneticileri için belli aralıklarla eğitim programları düzenlenmesi gereği ortaya koyuldu.
Kaynak: cha