15 Aralık 2015 Salı 16:53
57 Okunma
Türkiye'de en çok yemeğe, en az sağlığa para harcanıyor
Türkiye'de yapılan bir araştırma, insanların kazançların büyük bölümünü yemeğe harcadığını ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre kazancının yüzde 26'sını konut için harcayan vatandaşların en az gideri sağlık.

Türkiye'de danışmanlık faaliyetleri yürüten Maptriks isimli şirket tarafından yapılan araştırmaya halkın harcama detaylarını ortaya koydu. Araştırmaya göre İstanbul 3 bin 534 TL ile ortalama hane geliri en yüksek şehir.

Türkiye’nin demografik, sosyo ekonomik ve harcama verilerinden derlenen araştırmaya göre; toplam 29 ilin nüfus büyüklüğü 750 binin üzerinde iken İstanbul Türkiye nüfusunun yüzde 18’lik diliminde bulunuyor. Yaş gruplarının Türkiye ortalamalarına göre ise 0-14 yaş grubunun Türkiye ortalaması yüzde 25 iken 65 ve üzeri yaş grubunun Türkiye ortalaması yüzde 8 oldu.

TÜRK HALKI AYDA ORTALAMA 2.500 TL HARCIYOR

Türkiye’deki nüfusun genel harcama verilerinin de yer aldığı araştırmada hane halkı başına aylık ortalama tüketim harcamasının 2 bin 496 lira. Türk halkının yaptığı harcamaların yüzde 26’sı konut, su, gaz gibi giderlere yapılırken bunu yüzde 20’lik harcama oranı ile gıda ve alkolsüz içecekler takip etti. Ancak lokanta ve yemek hizmetleri için yapılan yüzde 6’lık harcama da dahil edildiğinde bu oran yüzde 26’ya kadar çıkıyor. Üçüncü sırada ise yüzde 17’lik oran ile ulaştırma için yapılan harcamalar bulunuyor.

EĞLENCEYE SAĞLIKTAN ÇOK PARA HARCIYORUZ

Sağlık ve eğitim harcamaları yüzde 2’lik harcama payları ile listenin en altında yer alırken eğlence ve kültür için yapılan harcamaların genel harcamalar içindeki payı yüzde 3’te kaldı.

Türkiye’deki hane gelirlerinin de yer verildiği araştırmada hane halkı başına aylık ortalama 2 bin 496 TL olan tüketim harcamasına karşılık ortalama aylık gelir 2 bin 644 TL oldu. İstanbul 3 bin 534 TL ile ortalama gelirin en fazla olduğu il olurken hane halkı başına en düşük gelirin düştüğü il ise bin 109 TL ile Bayburt oldu.

TÜRKİYE’DE TEKNOLOJİ KULLANIMI HALA DÜŞÜK

Sosyo ekonomik verilerinde (SES) yer aldığı araştırmada dikkat çeken diğer önemli nokta ise bilgisayar ve ileri teknoloji ürün kullanımının düşük olduğu C SES ve DE SES gruplarının Türkiye’nin yüzde 94’ünü oluşturması oldu. Araştırmada Türkiye’deki nüfus sosyo ekonomik olarak üç ana guruba ayrıldı:

AB SES Grubu: Kişilerin ileri teknolojik ürün kullanımını tercih ettiği ve araç sahiplik oranının çok yüksek olduğu grup.
C SES Grubu: Kişilerin yarısına yakının araç sahibi olduğu, bilgisayar ve ileri teknolojik ürünlerinin kullanımının düşük olduğu grup.

DE SES Grubu: Eğitim seviyelerinin ilkokul veya ortaokul seviyesinde olduğu kişilerin yer aldığı ve araç sahipliğinin çok düşük, teknolojik kullanımının ise çok az olduğu grup.

Bu üç grubun Türkiye dağılımında C SES Grubu ve DE SES Grubu’nun her biri yüzde 47’lik oranlar ile nüfusun neredeyse tamamını oluştururken AB SES Grubu dağılımı yüzde 6 seviyesinde kaldı.

KURALKAN: SEKTÖRLERE YÖNELİK DETAYLI RAPORLAR HAZIRLADIK

Maptriks Kurucu CEO’su Fatih Kuralkan, Türkiye’nin 81 ilinde cadde ve sokaklara kadar nokta bazında tüm coğrafyayı inceleyip sektörlere yönelik detaylı raporlar hazırladıklarını söyledi. Yeni mağazaların açılacağı konumun belirlenmesinde modern teknolojinin kullanılmasının hayati öneme sahip olduğunu vurgulayan Kuralkan, “Her gün daha da akıllanan dünyamızda, konumu ‘akıllıca’ belirlenmemiş iş yerlerinin başarılı bir performans sergilemesini beklemek hayal olur. Yeni iş yeri için potansiyel konumun çevresinin, nüfusun yapısının, aynı lokasyondaki rakip iş yerlerinin ve daha birçok kriterin bilimsel analizi yapılmalıdır. Bu ayın başında yayınladığımız AVM raporumuz bu kriterlerden sadece biridir. Batılı büyük şirketlerin yatırım yapacakları alanları belirlerken kullandıkları Coğrafi Bilgi Sistemlerini kendi teknolojilerimiz ile Türk şirketlerin hizmetine sunuyoruz. Bu sistem ile düzenli olarak yayınladığımız AVM verileri dışında perakende, hızlı tüketim ürünleri, enerji, finans, gayrimenkul, medya ve daha birçok sektör için en ücra alanlara kadar hedef odaklı veriler sunuyoruz.” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.