Malatya' da toplu ulaşımda ulaşımı rahatlatmak ve halka daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla Trambüs seferleri uygulamaya konuldu. Malatya ilinde Trambüs seferleri hayata geçmeden evvel test sürüşü yapmak amacıyla ücretsiz hizmet vererek yolcu taşımacılığına başlamıştı. Bugün ise Malatya' da test sürüşü yapan trambüslerden birinden daha proje tamamen hayata bile geçmeden kötü bir haber geldi. Ücretsiz hizmete sunulan trambüslerden bir tanesi 22:50 sularında hizmet halindeyken alev alarak birden bire cayır cayır yanmaya başladı. Trambüs şoförünün olayı erken fark etmesi ve hemen yolcuları otobüsten indirmesi ile ne mutlu ki can kaybı yaşanmadı. Yangın söndürüldüğünde ise karşıya çıkan tablo içler acısıydı. Yanan ücretsiz trambüs kullanılmayacak hale gelmiş ve küle dönmüştü.

Son yıllarda yaptığı yatırım ve sunduğu hizmetlerle dikkatleri üzerine çeken Malatya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’de bir ilke daha imza attı.

Şehirlerin gelişiminde önemli bir yere sahip olan toplu taşımacılık alanında da yatırımlarını sürdüren Malatya Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımı teşvik eden ve çevre dostu projeleri hayata geçiriyor. 3 yıldan bu yana çalışmaları sürdürülen Türkiye’nin ilk trambüs projesi Malatya’da konforlu ve güvenli ulaşım için hizmet vermeye başladı. Seferlere başlayan trambüslerin resmi açılışı ise ilerleyen günlerde gerçekleştirilecek.

Yüzde 75 enerji tasarrufu

Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete sunulan yeni nesil araçlar, Türkiye’nin ilk ve tek trambüsleri olma özelliği ile de ayrı bir öneme sahip bulunuyor. Üzerlerindeki katener sistemiyle elektrik tellerine bağlanan, aynı zamanda dizel motorla da kullanılabilen trambüsler, enerji tasarrufunda ortalama yüzde 75’e varan avantaj sağlıyor. Lastik tekerlekli bu araçlar, şehir trafiği ile entegre ilerliyor ve herhangi bir ray sistemine ihtiyaç duyulmadığı için yatırım maliyetinde de ciddi avantajlar sunuyor.

250 yolcu kapasitesine sahip

Trambüsün bakım-onarım masrafları ise dizel araçlara göre yüzde 40 daha az maliyetli. 250 yolcu kapasitesi ve sollama özelliği ile trambüs, diğer araçlara göre 2 kat daha uzun ömürlü olması ile de dikkatleri çekiyor. Her biri 250 kişi kapasiteli 10 trambüs, test sürüşleri sonrasında yolcu taşımaya başladı. 24 metre uzunluğunda olan ve yüksek yolcu kapasiteli 10 trambüs, MAŞTİ (Malatya Şehirlerarası Otobüs Terminali)- Üniversite arasında karşılıklı olarak 06:00-23:00 saatleri arasında kent sakinlerine hizmet verecek.



Türkiye’ye örnek proje

Malatya’nın bölgesinde bir cazibe merkezi olduğunu ve hızla gelişen bir Marka Şehir olduğunu vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Çakır, ilkleri gerçekleştirmeye devam ettiklerini belirterek, “Her zaman olduğu gibi bu projemizde de insanımızı projemizin odağına aldık. Güvenli, Konforlu, Çevreci, Engelsiz ve Enerji tasarruflu bir yatırım” dedi.

Yerli üretim

Başkan Çakır, trambüsün sahip olduğu birçok avantajın yanı sıra, yerli bir firma olan Bozankaya AŞ tarafından yapılmasının kendilerini ayrıca memnun ettiğini belirterek; böylesi önemli projelere yerli firmaların imza atıyor olmasının gurur verici olduğunu ifade edip, üretici firmaya teşekkür etti.

TRAMBÜS

-Yüzde 75 yakıt tasarrufu,

-2 kat daha fazla ömürlü,

-Bakımda yüzde 40 tasarruf sağlıyor,

-Enerji ve amortisman tasarrufu ile 8 yılda maliyetini amorti ediyor,

-Sıfır emisyon,

-1/25 daha düşük Co2 salınımı,

-250 yolcu kapasiteli,

-Toplu taşıma araçları içerisinde en yüksek tırmanma gücüne sahip,

-Hafif raylı sistem dönüşümüne uygun altyapıya sahip,

-Düşük gürültü seviyesi,

-Çevreci olması, güvenli, konforlu ve engelsiz ulaşımı sağlaması.



Editör: TE Bilişim