TÜRK Eğitim Derneği’nin (TED) düşünce kuruluşu olan TEDMEM, Türk eğitim sisteminin etkisiz ve yetersiz oluşunun nedenleri üzerine kapsamlı bir araştırma yaparak 2014 Eğitim Değerlendirme Raporu hazırladı.Rapora göre özellikle 2014 yılında Türkiye'de eğitim bir çok sorunla boğuştu.

Rapora göre tüm öğrencilere tablet dağıtılacak FATİH Projesi’yle ilgili etki analizi yapılması şart. FATİH Projesinde yatırımın büyük kısmı alt yapı ile donanıma ayrılması eleştiriliyor. Kamuoyunda ilkokul 1’den itibaren zorunlu din dersi ve Osmanlıca eğitimle gündeme gelen Milli Eğitim Şurası’nın bir yöntem olarak miadını doldurduğu belirtiliyor.

Araştırmaya göre öğretmenler öğrencilerin başarılarına ancak yüzde 30 etki edebiliyor.Araştırmayı yapan uzmanlar bu etkiyi yetersiz bulurken,bu etkinin daha da artması için teorik derslerin azaltılıp,uygulama derslerinin çoğaltılması gerektiğinin altını çiziyorlar.

Raporda TEOG’un eski sistem ve eski mantıktan farklı olmadığı belirtilerek, öğretmenlere, ‘siz not vermeyi beceremiyorsunuz, o nedenle merkezi uygulama yapıyoruz’ mesajının verilmesinin doğru olmadığına dikkat çekiliyor. Türkiye’nin Finlandiya düzeyinde verimli bir eğitim sistemine sahip olabilmesi için öğretmen maaşlarını yüzde 129 oranında arttırması gerektiği belirtiliyor. Türkiye’nin okullaşma artmasına rağmen öğrenci başına yapılan harcamalarda OECD ortalamasının çok gerisinde kalındığı vurgulanıyor. 
Editör: TE Bilişim