Sahte ve kaçak ürünlerin el değiştirdiği en büyük platformlardan biri olan e-ticarette taklit oranının Dünya Ticaret Örgütü verilerine göre yüzde 30 seviyesine ulaştığını ifade eden Ulutan: "Online olarak yapılan bütün işlemlerin yaklaşık üçte biri, düzmece ve kaçak ürünler üzerinden ilerliyor. Tüketicilerin rahatlıkla erişebildiği bu tarz ürünler, ambalajları, şişeleri ve kullanım kılavuzları ile birebir taklit edildiği için aslından ayırt edilmesi nihai derece güç." dedi.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği'nin güncel verilerine göre Türkiye'de 15 milyar dolar seviyesinde olan e-ticaret sektörünün sahteciliğin görüldüğü en mühim alanlardan biri olduğunu söyleyen Ulutan, Türkiye'nin "Sahtecilik ve Korsanla Mücadele İçin İş Dünyası Hareketi" raporuna göre ilaçtan gıdaya, kozmetikten elektronik eşyaya kadar yaklaşık 11 milyar dolara ulaşan düzmece ve korsan mahsul pazarıyla Çin'in ardından bu alanda ikinci sırada yer aldığını söyledi.

Hem tüketicileri hem de şirketleri etkiliyor
İnternet üzerinden satın alınan ve daha sonradan düzmece ya da kaçak olduğu anlaşılan ürünlerle ilgili mahkemelerde binlerce dava olduğunu hatırlatan Ulutan, bu ürünlerin hem tüketiciler hem de kurumlar üzerinde menfi etkileri olduğunu belirtti. Ulutan, nihai dönemde alınan önlemlerle düzmece ürünlerle etkin şekilde mücadele edildiğini ancak atılması gereken adımlar olduğunu belirterek, kullanıcıların düzmece ürünlerle ilgili şikâyetlerini Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın ücretsiz Alo 136 İhbar Hattı'nı bildirebileceklerini ifade etti.

 
Editör: TE Bilişim