Antalya Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bağlı olarak Manavgat Göç İdaresi Grup Başkanlığı hizmet vermeye başladı.

Manavgat Kaymakamlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada Manavgat İlçe Göç İdaresi Başkanlığında İbradı, Akseki ve Gündoğmuş ilçelerinde ikamet eden yabancıların ikamet iş ve işlemleri yapılacağı belirtildi.

Manavgat İlçe Göç İdaresi Başkanlığı Manavgat İlçe Emniyet Müdürlüğü’nün Emek Mahallesindeki ek hizmet binasında sorumluluk bölgesinde bulunan yabancılara hizmet vermeye başladığı kaydedildi. 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu'nda geçen kısa, dönem, uzun dönem, öğrenci ve aile ikamet izinlerinin iş ve işlemleri yapılacağının altı çizildi.

Açıklamada, "Bu iş ve işlemler daha önce ikamet izni olmayıp başvuru yapacaklar için ilk başvuru, geçerli bir ikamete sahip olanlar için ise uzatma başvurusu şeklinde www.goc.gov.tr adresinde yer alan e-ikamet modülünden kolay bir şekilde yapılabilecektir." ifadesinde bulunuldu.

İlk başvuru sahibi yabancıların randevu tarih ve saatinde grup başkanlığına bizzat kendisi başvuru yapacak olup, uzatma başvurusu sahipleri başvuru yaptıktan sonra bilgi ve belgelerini hazırlayıp 5 iş günü içinde posta ile belgelerini göndereceği dile getirildi.

Yabancıların bilgi değişikliklerini 20 iş günü içinde bizzat grup başkanlığına gelerek kolay bir şekilde yapabilecekleri hatırlatılarak, şu bilgi kaydedildi: "İlçede yaşayan yabancıların diğer kurumlarla olan iş ve işlemleri nedeniyle kurumların ihtiyaç duyduğu bilgiler için yapılacak yazışmalar, ilçe grup başkanlığı aracılığıyla yürütülecektir. Grup başkanlığımızda iş ve işlemleri takip etmek ve bilgi almak için sadece yabancının kendisi, yasal temsilcisi (veli ve vasisi) ve vekâletname vermiş avukatı aracılığıyla yapabilir. 3. kişilere (takipçiler, aracılar, komisyoncu ve danışmanlar) bilgi ve belge verilmesi yasaktır."
Kaynak: cha