12 Aralık 2015 Cumartesi 12:41
66 Okunma
Alibaba, Hongkong’un etkili gazetesi SCMP’u satıl aldı, sansür endişesi başladı
Çin’in elektronik ticaret devi Alibaba, Hong Kong’da İngilizce olarak yayımlanan South China Morning Post (SCMP) gazetesi ve SCMP Media şirketinin tüm medya varlıklarını satın aldığını duyurdu. Alibaba ve SCMP Group Ltd’nin konuyla ilgili açıklamalarında satışın bedeli hakkında bilgi verilmedi.

Alibaba’dan yapılan açıklamada, söz konusu alımın amacının, 112 yıllık tarihe sahip SCMP’nin, ‘’Hong Kong ve anakara Çin adına daha kapsamlı yayın yapması’’ olduğu belirtildi.

Ali Baba Group’un Başkan Yardımcısı Joe Tsai, SCMP’nin kalitesi ve gazeteciliğiyle uluslararası büyük üne sahip olduğunu belirterek, anlaşmanın, dünyanın en büyük ikinci ekonomisi Çin'i takip etmek isteyen okuyucuları çekmek için fırsat olduğunu ifade etti.

Cuma günü varılan anlaşma gereği Alibaba, SCMP’nin Hong Kong versiyonu olan yayın organlarından Esquire, Elle, Cosmopolitan ve Harper's Bazaar’ı da bünyesine kattı. Alibaba, son yıllarda medya ve medya içeriği olan şirketlere yatırım yapıyor. Temmuz ayında Alibaba, 194 milyon dolar ödeyerek, China Business News’in hisselerini satın almış ancak ne kadar hisse aldığı açıklanmamıştı.

1903 yılında kurulan ve o zamanlar bölgedeki küçük İngiliz kolonilerine İngilizce yayın yapan SCMP, zamanla bölgenin en saygın gazetelerinden biri olmuştu. SCMP, özellikle Çin ile ilgili haberlerde yabancıların başvurduğu önemli bir kaynak haline gelmişti.

SANSÜR ENDİŞESİ VAR

Alibaba’nın kontrolünde olacak SCMP’nin mevcut “özgür haber” yapma yapısının devam edip etmeyeceğinde ise endişeler mevcut.

Haber yapmada SCMP’nin objektif, doğru ve adil olacağını da savunan Joe Tsai, vizyonlarının dijital yayın ve bilgiye erişimi kolaylaştırarak, SCMP'nin küresel okunurluğunu genişletmek olduğunu dile getirdi.
SCMP’nin konuyla ilgi haberinde ise, Alibaba’nın, SCMP’nin editoryal bağımsızlığını koruyacağı ve kalite içeriğini güçlendireceği sözü verdiği kaydedildi.

Ancak gazetenin editoryal takımından birinin, SCMP’nin Alibaba’nın kontrolüne geçtikten sonra haberlerin artık Çin’in bakış açısına göre verileceği ve işten çıkarmaların olacağını belirtiliyor.

2013 yılında SCMP’de çalışan bir muhabir, Alibaba’nın sahibi ve Çin’in en zengin ikinci adamı olan Jack Ma’nın (Ma Yun), 1989 Tiananmen olaylarını kanlı bir şekilde bastıran Çin’in tutumunu desteklediği şeklindeki haberinin ardından kovulmuştu. Ma ise, söz konusu iddiaları yalanlamıştı.






Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.